خبر فوری
عناوین کل اخبار
دکتر سوفی پادوک، نویسنده تحقیقی که در کنگره علمی انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شد می‌گوید: اگر بین بالارفتن از پله‌ها و آسانسور حق انتخاب دارید، سراغ پله‌ها بروید، زیرا به قلب‌تان کمک می‌کند
نمک و شکر را قاتلان سفید سلامت می‌دانند و در بسیاری از متون علمی و بهداشتی بسیاری از متخصصان از مضرات این دو برای سلامت عمومی نوشته‌ و به ترک مصرف این دو ماده توصیه کرده‌اند، اما تا کنون کمتر به اثرات مخرب ترک کامل نمک بر سلامت عمومی و تاثیر آن بر اندام‌های گوناگون اشاره شده است.
جراحی لیزیک بعنوان یک جراحی غیرتهاجمی شناخته میشود که در طی آن با استفاده از پرتو لیزری، تغییراتی در بافت سطحی قرنیه ایجاد میشود که در نهایت منجر به بهبود وضعیت بینایی و رفع عیوب انکساری چشم میگردد.
چند سالی است که در خبرها گفته می‌شود هزینه‌های درمانی و خدمات توانبخشی مبتلایان به اوتیسم، تحت پوشش بیمه انجام می‌شود. سال گذشته، محمدمهدی ناصحی به‌مناسبت روز جهانی اوتیسم در روزنامه دنیای اقتصاد اعلام کرد که برای اولین‌بار در کشور تعرفه خصوصی، برای بیماران اوتیسم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت، این خدمات به فهرست خدمات در حوزه‌های توانبخشی و روانشناسی اضافه شده است. این در حالی است که بخش قابل‌توجهی از خانواده‌هایی که کودک مبتلا به اوتیسم دارند، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی یا تامین اجتماعی هستند و به گفته خانواده‌هایی که گفت‌وگو کردند، بسیاری از کلینیک‌ها طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی نیستند.
رئیس سازمان غذا و دارو گفته از این پس سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود. هادی اخوت‌پور رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران می‌گوید هنوز هیچ دستورالعملی نیامده، اما اگر منظور حجاب بیمارها باشد، چنین کاری شدنی نیست و وظیفه داروخانه، عرضه دارو به بیمار مستاصل است.
آخرین اخبار