خبر فوری
۰۸:۴۵ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۵۳

اضافه کردن انواع سس،‌ کره‌، خامه‌، گوشت، یا پنیر باعث می‌شود که تعادل مواد مغذی مفید در ظرف پاستا از بین برود.

به گزارش مدنیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، وقتی پای کاهش وزن و رژیم غذایی به میان می‌آید، معمولا کربوهیدرات‌ها با بی‌مهری مواجه می‌شوند و بیشترین انتقادها متوجه پاستا و ماکارونی می‌شود.

اما شایلا کادوگان، متخصص تغذیه، می‌گوید که پاستا به‌خودی‌خود ناسالم نیست، بلکه نحوه درست کردن و خوردن آن ممکن است آن را به غذایی ناسالم تبدیل کند.

به گزارش نیویورک‌ پست، یک وعده معمول پاستا حدود دویست کالری، چهل گرم کربوهیدرات، شش گرم پروتئین، و یک تا دو گرم فیبر دارد.

به گفته کادوگان، از آنجا که پاستا به‌طور عمده حاوی کروبوهیدرات است،‌ اغلب مردم آن را «کروبوهیدرات غیرمغذی» در نظر می‌گیرند، در حالی که کربوهیدرات‌ها «منبع ترجیحی انرژی» در بدن انسان‌ و در واقع مغذی‌اند.

پاستای ساخته‌شده از غلات کامل حاوی فیبر و پروتئین بیشتری است، دو عاملی که شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارد و احتمال پرخوری را کاهش می‌دهد.

اما نحوه پخت و درست کردن پاستا و ماکارونی است که باعث مشکل می‌شود.

اضافه کردن انواع سس‌،‌ کره‌، خامه‌، گوشت، یا پنیر باعث می‌شود که تعادل مواد مغذی مفید در یک ظرف کامل پاستا از بین برود.

کادوگان می‌گوید: «مردم اغلب پاستا را به‌عنوان غذای اصلی، به‌جای غذای جانبی، می‌خورند. بنابراین، به احتمال زیاد بیشتر از مقدار توصیه‌شده می‌خورند.»

به گفته او، تقریبا هر غذایی که بیش از حد یا به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی نامتعادل خورده شود، ممکن است خیلی راحت غذایی ناسالم شود. همه این‌ها به متعادل‌ کردن بشقاب‌ غذا برمی‌گردد.»

اغلب توصیه‌ می‌شود که بشقاب غذا باید شامل تنوع رنگارنگی از غذاها باشد. همین امر در مورد بشقاب پاستا نیز صدق می‌کند.

راه دیگر برای برقرار کردن تعادل در مصرف پاستا این است که آن را در بخش کوچکی از کل وعده غذایی، به‌عنوان غذای جانبی، بخورید.

کادوگان می‌گوید: «پاستا ذاتا ناسالم و سزاوار این همه بی‌مهری نیست. پاستا نه‌تنها می‌تواند فیبر و پروتئین لازم برای بدن شما را تامین کند، بلکه می‌تواند اسباب شادی شما را نیز فراهم کند.»

به گفته محققان، خوردن پاستا در برانگیختن احساسات مثبت و «فعال کردن فرایندهای حافظه شناختی» هم موسیقی و هم از ورزش موثرتر است.

بدین ترتیب، با حفظ تعادل در مصرف پاستا می‌توان از آن حسابی لذت برد.

برچسب ها: پاستا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: