خبر فوری
۰۹:۳۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
تعداد‌بازدید‌: ۲۶۲
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد؛

یک مطالعه جدید نشان می دهد که انجام تمرینات ورزشی همراه با کاهش ۱۰ درصدی وزن می تواند باعث بهبود سلامتی در افراد مبتلا به چاقی و پیش دیابت شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، ورزش منظم در مقایسه با کاهش وزن به تنهایی، حساسیت به انسولین را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد. به گفته محققان، این روند پتانسیل پیشگیری یا به تأخیر انداختن پیشرفت پیش دیابت به دیابت نوع ۲ را دارد و در عین حال خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

دکتر «ساموئل کلاین»، محقق ارشد و مدیر مرکز تغذیه انسان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، گفت: «مقاومت به انسولین عامل اصلی ایجاد دیابت نوع ۲، بیماری کبد چرب غیرالکلی و چربی غیرطبیعی خون در افراد چاق است.»

وی در ادامه افزود: «ما نشان داده‌ایم که ترکیب ورزش با کاهش وزن باعث بهبود قابل توجهی در حساسیت کل بدن به انسولین می‌شود و در نتیجه خطر ابتلاء به دیابت و درمان بیماری‌های متابولیک مرتبط با چاقی را به میزان بسیار بیشتری نسبت به کاهش وزن به تنهایی کاهش می‌دهد.»

کلاین توضیح داد که چاقی، بدن را در برابر انسولین مقاوم می‌کند و منجر به افزایش غلظت قند خون می‌شود.

۱۶ داوطلب مورد مطالعه چاق، با شاخص توده بدنی از ۳۰ تا ۴۹، بودند. آنها همچنین دارای پیش دیابت، با شواهد پزشکی مقاومت به انسولینف بودند.

هشت نفر از داوطلبان فقط در یک گروه رژیم غذایی قرار گرفتند و ۱۰ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. هشت نفر دیگر هم رژیم گرفتند و ۱۰ درصد وزن بدن خود را از دست دادند و هم چندین روز در هفته یک برنامه ورزشی تحت نظارت داشتند.

کلاین گفت: «داده‌های بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که ورزش تأثیر بسیار کمی بر وزن بدن افراد چاق دارد. مطالعه ما شامل تجزیه و تحلیل دقیق تغییرات متابولیک در عضلات و چربی بدن قبل و بعد از کاهش وزن ۱۰ درصدی در افرادی بود که تنها با رژیم درمانی وزن کم کردند و در افرادی که به همان میزان وزن خود را با رژیم درمانی به همراه تمرین ورزشی تحت نظارت کاهش دادند نشان می‌دهد که فواید ترکیب ورزش با کاهش وزن قابل توجه است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: