خبر فوری
سیستم اسکن مغز خودکار تورینگ مدیکال مجوز FDA را گرفت کشف محموله ۵۰ میلیارد ریالی تجهیزات پزشکی قاچاق در اصفهان بی‌دی گروه محصولات مراقبت‌های ویژه ادواردز لایف ساینسز را خرید راه‌اندازی دوره آموزشی کولونوسکوپی فوجی فیلم در ۱۶ کشور شهادت امام رضا (ع) تسلیت باد تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برای تامین برق، گازوئیل آزاد می‌خرند عارف لیست داروهای وارداتی مشمول «حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده یک درصدی» را ابلاغ کرد کیت تشخیص نیاز به شیمی‌درمانی تولید ایران مجوز مصرف گرفت دستگاه سی‌تی اسکن ۳۲ اسلایس بیمارستان ولیعصر جغتای به بهره‌برداری رسید ۱۹  الی ۲۲ مهرماه۱۴۰۳ اولویت وزارت بهداشت جلوگیری از جهش قیمت تجهیزات پزشکی است وعده وزیر بهداشت: تزریق ۵ همت نقدینگی به حوزه دارو مجوز نخستین دستگاه دوزبندی خودکار انسولین برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ صادر شد خبری دروغ درباره حذف ارز ۴۲۰۰ منتشر کردند، ما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق بودیم «صولت مرتضوی» رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت و «سپهر خلجی» مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام شد
۱۳:۳۶ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۵۷۳
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: عرضه انواع آنتی بیوتیک و ایبوپروفن در داروخانه های سطح شهر در یک ماه گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

محمد پیکان‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در رابطه با تأمین سوسپانسیون‌های آنتی بیوتیک در بازار، علاوه بر افزایش واردات به عنوان مکملی برای تأمین بازار، تولیدات داخلی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: در مهر ماه امسال ۴.۵ میلیون واحد سوسپانسیون آنتی بیوتیک روانه بازار شده که این عدد در آبان ۱۴۰۱ به ۸.۵ میلیون واحد رسیده است که تأمین از هر دو مسیر تا اشباع بازار ادامه خواهد داشت.

پیکانپور ادامه داد: شربت و سوسپانسیون استامینوفن هم در مهر ماه ۱.۵ میلیون واحد روانه بازار شده بود که این رقم در آبان ۱۴۰۱ به ۶ میلیون واحد رسید.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تولید و عرضه سوسپانسیون ایبوپروفن در مهر ماه ۳۰۰ هزار واحد بوده که در آبان ۱۴۰۱ به ۲.۴ میلیون واحد افزایش یافته است.

پیکانپور افزود: با همت تولید کنندگان و همکاری عوامل زنجیره تأمین، مابقی اقلام دارویی هم به همین ترتیب در حال افزایش تولید و عرضه به بازار هستند و آثار آن به زودی در قفسه داروخانه‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: