خبر فوری
۱۴:۳۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۵۲

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، درباره غیرقابل شرب شدن الکل‌های طبی در واحدهای تولیدی مطالبی را عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهدی انصاری، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو به واحدهای تولیدی، گفت: تمامی الکل‌های مصرفی در صنایع فراورده‌های سلامت قبل از استفاده در محصولات با نظارت مستقیم کارشناسان تقلیب و غیرقابل شرب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۸۳ وزارت بهداشت تمامی تولید کنندگان الکل موظف به استفاده از ماده تقلیب کننده الکل شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی الکل‌های موجود در داروخانه‌ها، مؤسسات پزشکی و واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی الکل تقلیب شده است و استفاده از این نوع الکل جهت مصارف خوراکی عوارض جانبی در پی خواهد داشت.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو همچنین ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی توسط کارشناسان غذا و دارو، ضمن نظارت دقیق بر پروسه انجام کار، مستندات مربوط به ماده تقلیب کننده و سایر موارد مربوطه مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

الکل تقلیب شده در واقع اتیل الکلی است که به آن ماده شیمیایی مجاز به عنوان تقلیب کننده اضافه می‌شود و در نتیجه خلوص آن از بین رفته و غیر قابل شرب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: