خبر فوری
۱۱:۲۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۹۲

یک کارآزمایی جدید نشان می دهد افرادی که با سرطان های پیشرفته روده بزرگ مبارزه می کنند ممکن است گزینه درمانی جدیدی داشته باشند که می تواند مدت زنده ماندن آنها را افزایش دهد.

به گزارش مدنیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، ترکیبی از دو داروی آزمایشی ایمونوتراپی به همراه شیمی درمانی استاندارد منجر به میانگین بقای ۱۹.۷ ماهه برای بیماران شد، در مقایسه با میانگین ۹.۵ ماه مشاهده شده در میان افرادی که فقط یک درمان هدفمند به نام regorafenib دریافت کردند.

دکتر «زیو واینبرگ»، نویسنده اول مطالعه از مرکز سرطان دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «این نتایج راه را برای کاوش بیشتر در این رویکرد درمانی امیدوارکننده هموار می‌کند.»

دو داروی آزمایشی ایمونوتراپی etrumadenant و zimberelimab بودند که سیستم ایمنی را برای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی فعال می‌کنند.

طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، این سرطان سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان و چهارمین علت اصلی در زنان است.

تشخیص زودهنگام هر سرطانی کلید کنترل آن است، زیرا سرطان‌هایی که گسترش یافته اند درمان بسیار سخت‌تری دارند.

کارآزمایی جدید شامل ۱۱۲ بیمار مبتلا به سرطان کولورکتال متاستاتیک بود که قبلاً تحت شیمی درمانی (شیوه‌های حاوی اگزالیپلاتین و ایرینوتکان) قرار گرفته بودند.

این بیماران به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. ۷۵ نفر EZFB دریافت کردند: اترومادنانت/زیمبرلیماب به همراه یک شیمی درمانی استاندارد (آنچه پزشکان mFOLFOX-۶ به علاوه بواسیزوماب می‌نامند)، در حالی که ۳۷ نفر دیگر درمان هدفمند سرطان رگورافنیب را به تنهایی دریافت کردند.

طبق تحقیقات مرکز سرطان انگلستان، regorafenib یک نوع داروی سرطان هدفمند به نام مسدود کننده رشد سرطان است. این دارو با قطع سیگنال‌های لازم برای رشد سلول‌های سرطانی عمل می‌کند و همچنین از تشکیل رگ‌های خونی جدید در آن سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

در این مطالعه، درمان ترکیبی تقریباً زمان بقای کلی بیمار را در مقایسه با regorafenib به تنهایی دو برابر کرد.

محققان گزارش دادند که بقای بدون پیشرفت با درمان ترکیبی ۶.۲ ماه بود در مقایسه با ۲.۱ ماه برای افرادی که فقط در گروه درمان هدف قرار داشتند.

در نهایت، طبق این مطالعه، «درمان با روش ترکیبی جدید، به طور جزئی یا کامل، تومورها را در ۱۷.۳٪ از بیماران کوچک کرد. اما برای بیمارانی که از regorafenib استفاده می‌کنند، ۲.۷٪ کوچک شدن تومور داشتند.

محققان خاطرنشان کردند که شیوه ترکیبی دارای "پروفایل ایمنی قابل قبول" با عوارض جانبی تقریباً مشابه با عوارض جانبی بیمارانی بود که شیمی درمانی استاندارد دریافت کردند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: