خبر فوری
۱۱:۲۷ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۶۹

یک کارآزمایی بالینی جدید گزارش می دهد که تغذیه بچه ها با بادام زمینی در اوایل دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به آلرژی به بادام زمینی را در آنها به شدت کاهش دهد.

به گزارش مدنیوز به نقل ازمهر از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند کودکانی که از نوزادی تا ۵ سالگی به طور منظم از محصولات بادام زمینی تغذیه می‌کردند تا زمانی که به سنین نوجوانی رسیدند، ۷۱ درصد کمتر آلرژی به بادام زمینی داشتند.

دکتر «جین مارازو»، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، گفت: «این مطالعه باید اعتماد والدین و مراقبان را تقویت کند که تغذیه کودکان با محصولات بادام‌زمینی از دوران نوزادی طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده می‌تواند محافظت پایدار در برابر حساسیت بادام‌زمینی ایجاد کند.»

مارازو در ادامه افزود: «اگر این استراتژی ساده و ایمن به طور گسترده اجرا شود، می‌تواند از ده‌ها هزار مورد آلرژی به بادام زمینی جلوگیری کند.»

برای این مطالعه، محققان بیش از ۵۰۰ کودک را که قبلاً در یک کارآزمایی بالینی برای آزمایش قرار گرفتن در معرض بادام زمینی به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از حساسیت به بادام زمینی شرکت کرده بودند، ردیابی کردند.

نیمی از بچه‌ها از دوران نوزادی به طور منظم بادام زمینی مصرف می‌کردند، در حالی که نیمی دیگر از بادام زمینی اجتناب کرده بودند.

محققان دریافتند که ورود زودهنگام بادام زمینی به رژیم غذایی آنها خطر ابتلاء به آلرژی به بادام زمینی را در سن ۵ سالگی تا ۸۱ درصد کاهش می‌دهد.

این مطالعه جدید کودکان را در سنین نوجوانی با میانگین سنی ۱۳ سال دنبال کرد.

محققان دریافتند که بیش از ۱۵ درصد از کودکانی که در دوران نوزادی از مصرف بادام زمینی اجتناب کرده بودند، اکنون به بادام زمینی آلرژی دارند، در حالی که بیش از ۴ درصد از کودکانی که از سنین پایین در معرض بادام زمینی بودند، حساسیت داشتند.

به گفته محققان، این نشان می‌دهد که اثر محافظتی مصرف اولیه بادام زمینی در طول زمان، بدون نیاز به تقویت آن با ادامه خوردن بادام زمینی به طور مداوم در دوران کودکی و نوجوانی باقی می‌ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: