خبر فوری
روز جهانی بهداشت محیط همکاری دو غول تجهیزات پزشکی در حوزه جراحی ستون فقرات چند برابر شدن هزینه تامین قطعات تجهیزات پزشکی با حذف ارز ترجیحی شماره ۵۷ ماهنامه توسعه فناوری های نوین پزشکی نمایشگاه تجهیزات پزشکی استان گیلان افتتاح شد. سرمایه‌گذاری گسترده امارات در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دستگاه تحریک عصبی سینرجیا برای درمان صرع با موفقیت روی دو بیمار کاشته شد موازی‌کاری در حوزه تجهیزات پزشکی/بالاخره متولی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است یا وزارت صمت؟! تمدید مهلت ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع کالا به نرخ مصوب برای رفع تعهد ارزی مناقصه خرید ۵۰۰ دستگاه پمپ سرنگ تولید داخل باشگاه سپاهان ملزم به خرید پنج دستگاه شوک اکسترنال و تحویل به مرکز پزشکی ایفمارک شد ۶۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی با بومی‌سازی تروکار لاپاراسکوپی انجام ۵ تا ۷ دقیقه‌ای آزمایش نوار مغز با یک دستگاه جدید برخی از لوله‌های تراکستومی شرکت آی‌سی‌یو مدیکال ممکن است باعث مرگ شوند! نخستین دستگاه پایش مداوم قند خون یک ساله در جهان مجوز ورود به بازار گرفت
۱۵:۰۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۱۴۲
رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، ایجاد شبکه آزمایشگاه یکی از سه برنامه اولویت دار وزارت بهداشت در حوزه درمان دانست.

به گزارش مدنیوز به نقل از مهر در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت، گفت: شبکه آزمایشگاهی حوزه درمان در ۷ دانشگاه علوم پزشکی شامل مشهد، اردبیل، تبریز، گلستان، شیراز، گیلان، ارومیه به صورت پایلوت ایجاد شده و سایر دانشگاه‌ها نیز بر اساس برنامه عملیاتی ملزم به ایجاد شبکه تا آخر سال ۱۴۰۳ هستند.

وطن خواه گفت: بر اساس شبکه آزمایشگاه، در حوزه درمان آزمایشگاه بیمارستان‌ها متناسب با نیاز و حدود فعالیت خود بخشی از آزمایشات را انجام و بقیه را به آزمایشگاه‌های میانی و مرکزی ارجاع خواهند داد. در حوزه بهداشت نیز مراکز نمونه گیری به آزمایشگاه میانی و سپس آزمایشگاه مرجع اتصال خواهند یافت.

وطن خواه بیان داشت: در سال گذشته ۳۴۹ تجهیزات آزمایشگاهی از محل پروژه ICERP به معاونت درمان دانشگاه‌ها تخصیص داده شده و ادامه این تخصیص و نیز سایر تخصیص‌ها منوط به پیشبرد برنامه شبکه آزمایشگاهی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: