خبر فوری
روز جهانی بهداشت محیط همکاری دو غول تجهیزات پزشکی در حوزه جراحی ستون فقرات چند برابر شدن هزینه تامین قطعات تجهیزات پزشکی با حذف ارز ترجیحی شماره ۵۷ ماهنامه توسعه فناوری های نوین پزشکی نمایشگاه تجهیزات پزشکی استان گیلان افتتاح شد. سرمایه‌گذاری گسترده امارات در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دستگاه تحریک عصبی سینرجیا برای درمان صرع با موفقیت روی دو بیمار کاشته شد موازی‌کاری در حوزه تجهیزات پزشکی/بالاخره متولی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است یا وزارت صمت؟! تمدید مهلت ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع کالا به نرخ مصوب برای رفع تعهد ارزی مناقصه خرید ۵۰۰ دستگاه پمپ سرنگ تولید داخل باشگاه سپاهان ملزم به خرید پنج دستگاه شوک اکسترنال و تحویل به مرکز پزشکی ایفمارک شد ۶۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی با بومی‌سازی تروکار لاپاراسکوپی انجام ۵ تا ۷ دقیقه‌ای آزمایش نوار مغز با یک دستگاه جدید برخی از لوله‌های تراکستومی شرکت آی‌سی‌یو مدیکال ممکن است باعث مرگ شوند! نخستین دستگاه پایش مداوم قند خون یک ساله در جهان مجوز ورود به بازار گرفت
۱۵:۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۲۷۹

تجهیزات پزشکی و دارو یکی از موضوعات محوری است که بنا به گفته مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو، پیشنهاد ایجاد کارگروه مربوط به آن در بین اعضای سازمان بریکس مطرح شده است.

به گزارش مدنیوز به نقل از ریان- حمیدرضا اینانلو، با اشاره به برگزاری نشست اعضای سازمان بریکس، گفت: جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان بریکس بوده و یکی از موضوعات همکاری این سازمان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: رئیس دوره‌ای بریکس در سال ۲۰۲۴ روسیه است که نشستی را با حضور رگولاتورهای محصولات پزشکی که شامل دارو و تجهیزات پزشکی نیز می‌شود ترتیب داده و در آن به محورهای مشخصی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخته شد.

اینانلو با بیان اینکه به منظور یکپارچه کردن دیدگاه‌ها و استانداردها در حوزه بازرسی GMP و مباحث بازرسی آنلاین مشترک بین کشورها مطرح و مورد گفت‌وگو قرار گرفت، گفت: یکی دیگر از محورهای مورد بحث، مشارکت و همکاری در زمینه مقابله با داروها و تجهیزات پزشکی با استانداردهای پایین و تقلبی بود که کشورهای مختلف دیدگاه‌ها و روش‌های خود را ارائه دادند.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در این نشست پیشنهاد ایجاد انجمن رگولاتورهای دارویی و تجهیزات پزشکی حوزه کشورهای بریکس نیز مطرح و کشورها نقطه نظرات خود را اعلام کرده و مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل شود تا در آن استانداردها، قوانین و مقررات، لوازم و رویه‌های لازم به اشتراک گذاشته شود.

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: