خبر فوری
روز جهانی بهداشت محیط همکاری دو غول تجهیزات پزشکی در حوزه جراحی ستون فقرات چند برابر شدن هزینه تامین قطعات تجهیزات پزشکی با حذف ارز ترجیحی شماره ۵۷ ماهنامه توسعه فناوری های نوین پزشکی نمایشگاه تجهیزات پزشکی استان گیلان افتتاح شد. سرمایه‌گذاری گسترده امارات در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دستگاه تحریک عصبی سینرجیا برای درمان صرع با موفقیت روی دو بیمار کاشته شد موازی‌کاری در حوزه تجهیزات پزشکی/بالاخره متولی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است یا وزارت صمت؟! تمدید مهلت ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع کالا به نرخ مصوب برای رفع تعهد ارزی مناقصه خرید ۵۰۰ دستگاه پمپ سرنگ تولید داخل باشگاه سپاهان ملزم به خرید پنج دستگاه شوک اکسترنال و تحویل به مرکز پزشکی ایفمارک شد ۶۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی با بومی‌سازی تروکار لاپاراسکوپی انجام ۵ تا ۷ دقیقه‌ای آزمایش نوار مغز با یک دستگاه جدید برخی از لوله‌های تراکستومی شرکت آی‌سی‌یو مدیکال ممکن است باعث مرگ شوند! نخستین دستگاه پایش مداوم قند خون یک ساله در جهان مجوز ورود به بازار گرفت
۱۴:۰۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۶

یک فعال صنعت داروسازی کشور، در خصوص مهم ترین چالش سازمان غذا و دارو که عدم استقلال این سازمان است، توضیحاتی داد.

به گزارش مدنیوز به نقل از مهر- مجید محمدحسینی، با عنوان این مطلب که سازمان غذا و دارو یک سازمان مستقل نیست، گفت: معضل اصلی، عدم استقلال سازمان غذا و دارو در سیاستگذاری‌های دارویی و قانون گذاری‌های است.

 

وی توضیح داد: از هر جایی به خودشان اجازه می‌دهند راجع به تخصصی‌ترین مسائل این صنعت و این حوزه اظهار نظر کنند، از مجلس گزارش‌هایی در می‌آید که عمدتاً منطبق بر واقعیات نیست؛ چه کسی آنها را تهیه می‌کند و با چه انگیزه‌ای، معلوم نیست.

 

محمدحسینی ادامه داد: بزرگ‌ترین چالش سازمان غذا و دارو این است که چطور بتواند همه ارگان‌هایی که دنبال سهم هستند، به شکلی راضی کند. وقتی در چنین بستری قرار می‌گیرد، خود این سازمان با این همه مشکلاتی که در درونش دارد نمی‌تواند به اینها برسد و از عهده حل آنها برنمی آید چرا که همه از سازمان متوقع هستند.

 

وی تاکید کرد: معضل اصلی عدم استقلال و بعد سهم خواهی گروه‌ها، اشخاص و طیف‌های مختلف سیاسی از سازمان غذا و دارو است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: