خبر فوری
واکسیناسیون؛ تنها راه مقابله با سرخک چهارمین آیین تجلیل از حافظان جوان قرآن کریم فراجا برگزار می‌شود تاثیر مصرف شیر روزانه در رشد قدی کودکان ورود جدی وزارت بهداشت و ساترا برای مقابله با ترویج دخانیات در شبکه نمایش خانگی والدین نسبت به نشانه‌های اولیه بروز اختلالات روانپزشکی در کودکان هوشیار باشند مصرف نوشابه برای بهبود سوءهاضمه و اسهال مفید نیست انعقاد تفاهم‌نامه روستایی معاونت بهداشت با بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی سرپرست دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت منصوب شد مصوبات جدید شورای آموزش دندانپزشکی تخم‌مرغ را فقط پخته مصرف کنید راه‌اندازی شبکه‌ای یکپارچه از مراکز تخصصی درمان ناباروری اطلاع‌رسانی به‌موقع، سپر نظام سلامت در برابر موج شایعات است شیر مادر موجب درمان زردی نوزاد می‌شود رییس دبیرخانه ستاد اجرایی کشوری برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع منصوب شد ابلاغ دستورالعمل رفاهیات کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت
۱۷:۱۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۳۱۹

کودکان یک قدرت مخفی دارند که به آنها امکان می‌دهد از یک «تله یادگیری» که اغلب بزرگسالان در آن گرفتار می‌شوند، فرار کنند. آنها قادر به متمرکز کردن حواس خود نیستند و این ویژگی به آنها کمک می‌کند تا حین کاوش در جهان چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا : کودکان یک قدرت مخفی دارند که به آنها امکان می‌دهد از یک «تله یادگیری» که اغلب بزرگسالان در آن گرفتار می‌شوند، فرار کنند. آنها قادر به متمرکز کردن حواس خود نیستند و این ویژگی به آنها کمک می‌کند تا حین کاوش در جهان چیزهای بیشتری یاد بگیرند.
 
کودکان برای تمرکز کردن دچار مشکل هستند که این مساله برخی اوقات می‌تواند مفید باشد. تحقیقات اخیر با استفاده از فناوری دنبال کردن چشم نشان داده است که توجه کودکان زمان تلاش برای انجام یک کار، بر کل صفحه نمایش رایانه پرسه می‌زند در حالی که بزرگسالان می‌دانند که با تمرکز روی چیزهای خاصی می‌توانند کار را زودتر به پایان برسانند.
 
ولادیمیر اسلوتسکی از دست اندرکاران این کار تحقیقی و استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید: توانایی بزرگسالان برای متمرکز کردن توجه خود در زندگی روزمره معمولا خیلی کمک کننده است. اما برخی اوقات لازم است که مانند یک کودک به دنیا نگاه کنیم و چیزهایی را ببینیم که شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نرسند.
 
 
این تحقیق مشتمل بر ۳۰ کودک ۴ و ۵ ساله و همچنین ۳۸ فرد بزرگسال بود و از دستگاه‌هایی برای دنبال کردن مسیر چشم استفاده شد تا مشخص شود آنها کجای صفحه نمایش رایانه را نگاه می‌کنند. مشارکت کنندگان مورد آموزش قرار گرفتند و سپس یک سری تصاویر به آنها روی صفحه نشان داده شد و از آنها خواسته شد که مطابق موارد آموزش داده شده مشخص کنند هر کدام چه موجود بوده است.
 
کودکان در حین این آزمایش به همه چیز با همه جزئیات توجه کردند و از این رو سریعتر متوجه تغییرات شدند. به گفته اسلوتسکی، مغز کودکان ۴ و ۵ ساله به اندازه کافی بالغ نشده که همانند بزرگسالان روی یک موضوع خاص تمرکز کنند و این حقیقت به آنها کمک می‌کند تا حین کاوش در جهان چیزهای بیشتری یاد بگیرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: