خبر فوری
آیا محصولات آزمایشگاهی به چند برابر قیمت واقعی خریداری شده‌اند؟ اعلام آمادگی جامعه پزشکی برای همکاری همه‌جانبه با رئیس‌جمهور منتخب خیر شیرازی ۱۶ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات پزشکی موردنیاز، توسعه فضای فیزیکی اتاق‌های عمل و تکمیل پروژه‌های عمرانی بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز اهدا کرد دُزیمتر دیجیتال ترمو فیشر ساینتیفیک وارد بازار شد بوستون ساینتیفیک، سیلک رود مدیکال را می‌خرد گزارش جمالی از وضعیت ذخیره کیسه های خونی و پلاسما ۶۹ همت بودجه دارو حداکثر تا آبان جوابگو خواهد بود آقای بانک مرکزی! ماهانه 127 هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق می کنید، انتظار دارید دلار گران نشود؟ /بلدید چه کنید یا اینجا هم فشل هستید؟ «چک امن دیجیتال» خدمتی نوین از بانک صادرات ایران جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان | حقوق یک خانوار ۴ نفره چقدر اضافه شد؟ با ریسک خرید انواع سکه آشنا شوید | سکه تمام بخریم یا ربع سکه؟ بازار سودآور آفریقا به روی شرکت‌های دانش‌بنیان گشوده می‌شود بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت‌های فرسوده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت ارز کنترل می‌شود
۱۱:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۲۱۴

میزان بهره‌مندی از پلاسمای خون را در سال گذشته به ۲۶۲ هزار لیتر رساندیم؛ در حالی که این میزان معادل ۱۸۰ هزار لیتر بود. در نظر داریم این میزان را در سال جاری به ۳۵۰ هزار لیتر برسانیم.

 گزارش جمالی از وضعیت ذخیره کیسه های خونی و پلاسما

به گزارش مدنیوز به نقل از ای مد۹۰/ رئیس انتقال خون، امروز در نشست خبری گفت:

میزان بهره‌مندی از پلاسمای خون را در سال گذشته به ۲۶۲ هزار لیتر رساندیم؛ در حالی که این میزان معادل ۱۸۰ هزار لیتر بود. در نظر داریم این میزان را در سال جاری به ۳۵۰ هزار لیتر برسانیم.

جمالی درباره وضعیت بانک HLA گفت: بانک HLA یک اقدام بر زمین مانده است و باید در کانون توجه قرار گیرد. اگرچه مصوبه شورای عالی خون بر تحقق ۱۰۰ هزار لیتر در بانک HLA تاکید دارد اما این میزان در کشور معادل ۴۵ هزار لیتر است. موضوع بانک HLA در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است. کشورهای آلمان و ترکیه از وضعیت خوبی در این زمینه برخوردار هستند؛ به نحوی که میزان بانک HLA کشورهای آلمان و ترکیه به ترتیب ۱۲ میلیون و یک میلیون لیتر است.

وی در خصوص کیسه های خونی گفت: سال گذشته، میزان استفاده از کیسه خون‌های فیلتردار به ۷۰ درصد رسید؛ در حالی که این میزان حدود ۲۵ درصد بود. در نظر داریم میزان کیسه‌های خون فیلتردار را در سال جاری به 80 درصد افزایش دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: