خبر فوری
افزایش تعداد تجهیزات پزشکی نوآورانه تائید شده در چین فرصتی طلایی و استثنایی برای توسعه صادرات به عمان و سرمایه‌گذاری مشترک سفرهای هوایی عملکرد پمپ‌های انسولین را مختل می‌کنند تا ۲۱ شهریور ماه/تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی به مرز ۱/۵ میلیارد دلار رسید متقاضیان برگزاری کارگاه آموزشی در نمایشگاه بین المللی ایران مِد درمان بیماری دیسک دژنراتیو با تحریک الکتریکی رونمایی از ابزارهای جدید هوش مصنوعی در برترین بیمارستان خاورمیانه طی حکمی از سمت دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت عرضه پیس‌میکر بی‌سیم دو حفره‌ای AVEIR ابوت در بریتانیا دستگاه FemChec برای آزمایش انسداد لوله‌های فالوپ مجوز FDA را گرفت چینی‌ها بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل را می‌سازند فراخوان مسابقه عکاسی انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران با همکاری سازمان نظام پزشکی کشور نقشه جامع علمی سلامت کشور تدوین شود دکتر حسین کرمانپور به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد سیستم اسکن مغز خودکار تورینگ مدیکال مجوز FDA را گرفت
۱۶:۲۸ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
تعداد‌بازدید‌: ۱۱۹

سازمان نظام پزشکی با انتشار مطلبی با عنوان بازخوانی نگاه رئیس جمهور منتخب به توسعه طب مبتنی بر شواهد به نقل او نوشت: طب اسلامی و غیر اسلامی ندارد.

به گزارش ساعت سلامت در این گزارش به بخش‌هایی از سخنان قبلی  دکتر مسعود پزشکیان در این حوزه اشاره شده است که به این شرح است:

  • ما طب ایرانی داریم اما چیزی به نام طلب اسلامی به این شکلی که عرضه می‌شود نداریم. طب که اسلامی و غیر اسلامی ندارد.
  • اگر طبی تاثیرگذار است و علم هم آن را می‌پذیرد پس همه می‌پذیرند و اگر تجربه‌ای پشت سر آن نیست و نتیجه آن هم مشخص نیست پس اصلاً اسلامی هم نیست.
  • تقسیم بندی طب اسلامی و غیر اسلامی غلط است. می‌توان تقسیم بندی طب سنتی و مدرن را پذیرفت اما اسلامی و غیراسلامی را نه. این حرفها به نفع اسلام هم نیست.
  • یعنی این کارهایی که امروزه انجام می‌شود و تأثیر آن از گذشته به مراتب بیشتر است، طب غیر اسلامی است؟ آن درمانی که در چهار جا اثر می‌کند اسلامی است؟
  • کاری که الان طب انجام می‌دهد و واکسنهایی الان ساخته شود و این همه تأثیر داشته غیر اسلامی و این کاری که یک عده در کشور ما انجام می‌دهند و روی چند نفر ممکن است تأثیر داشته باشد اسلامی است؟
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: